Thursday 17 November 2016

Filled Under:

ISTERI TERSAYANG MASUK ICU KERANA LIPAT KAIN SUAMI. SAMPAI HATI SUAMINYA BUAT MACAM NI... TAK KASIHAN KA?





Ketika tu aku berada di dapur tengah masak tengahari. Mak pula tengah lipat kain di ruang

 tamu rumah sambil tengok TV. Sedap-sedap tengah mengacau kari 

ayam yang sedang dimasak, mak menjerit. 

“Aduhh Aduhhh Aduhhh Milahhhhhhhh Milahhhh datang sini cepatttt”.



Aku pun bergegas lari ke ruang tamu dengan perasan penuh cuak.
 Mak yang aku kenal sangat lemah lembut tak pernah jerit-jerit macam ni. “
Mak kenapa, kenapa mak”.
 Ya Allah alangkah terkejutnya aku apabila melihat ada seekor ular sedang melingkar di ruang tamu rumah. Mak memegang jarinya. Tampaknya mak macam dah kena gigit ular tu. Aku terus ambil penyapu dan kebetulan ternampak RIDSECT. 
Terus aku ketuk2 ular tu sambil menyembur ridsect





Aku pun bergegas lari ke ruang tamu dengan perasan penuh cuak. Mak yang aku kenal sangat lemah lembut tak pernah jerit-jerit macam ni. “Mak kenapa, kenapa mak”. Ya Allah alangkah terkejutnya aku apabila melihat ada seekor ular sedang melingkar di ruang tamu rumah. Mak memegang jarinya. Tampaknya mak macam dah kena gigit ular tu. Aku terus ambil penyapu dan kebetulan ternampak RIDSECT. Terus aku ketuk2 ular tu sambil menyembur ridsect.
Aku tak rasa ridsect tu leh bunuh atau peningkan ular tu. Tapi aku dok sembur juga. Dalam sakit-sakit mak bagitau ketika sedang melipat kain pelikat ayah, tiba-tiba ular tu muncul dan terus gigit jari mak. Ular tu dah lunyai aku ketuk-ketuk dengan penyapu.




0 comments:

Post a Comment